מהי מלנומה

מהי מלנומה וממה היא נגרמת?

אם אתם שואלים את עצמכם מהי מלנומה זה הזמן סוף סוף לספר לכם וגם להכין אתכם אל הנורא מכול. המלנומה היא סרטן העור הקשה ביותר ואחוזי התמותה גבוהים מאוד, בעיקר בגלל שהסרטן מתגלה בשלביו המאוחרים. המלנומה עצמה נגרמת בראש ובראשונה מקרינת השמש, הקרינה האולטרה סגולה, שיכולה לגרום לשינוי במטען הגנטי של התא כמו כל סרטן אחר, כאשר תאי העור, המלנוציטים, מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת. יש מחקרים שסבורים כי גם עישון וזיהום אוויר קשורים למלנומה אם כי קבוצות הסיכון הגדולות ביותר קשורות לקרינת השמש.

כיצד אפשר להימנע ממלנומה?

כדי להימנע ממלנומה צריך להימנע מקרינת השמש המסוכנת. בסופו של דבר קרינת השמש היא הבעייתית מכול והיא זו שיכולה לגרום לעור לפתח את הגידולים הללו שיכולים בסופו של דבר לבשר בשורות רעות. חשוב להתמגן היטב מפני השמש באמצעות כובע וקרם הגנה מספק, וכמובן להימנע מפעילות בעומסי חום כבדים. חשוב להימנע ממיטות שיזוף למיניהן וכמובן להימנע מהשאננות שיכולה לגרום לכם להתעלם מנקודות החן החדשות שמופיעות על גופכם. חשוב להכיר מהי מלנומה ולהיבדק לפחות כל שנה אצל רופא עור כדי למזער את הסיכוי להיתפש לא מוכנים.

האם יש קבוצות סיכון למלנומה?

יש מספר קבוצות סיכון וכל אדם ששואל את עצמו מהי מלנומה חייב לשאול את עצמו לאחר מכן האם הוא נמצא באחת מן הקבוצות הללו. אנשים בהירים יותר מכילים פחות מלנין בתאי העור שלהם מה שגורם למעשה לסיכון מוגבר יותר לסרטן העור. מי ששואל את עצמו מהי מלנומה חייב להבין שהעור שלנו יהיה רגיש מאוד ככל שיש עליו גם יותר נמשים מה שיכול בסופו של דבר להתפספס כשמופיעה נקודה חדשה. כמו כן אנשים שחשופים הרבה לשמש ואנשים מעשנים נמצאים בסיכון מוגבר.