מוקד שירות

הבדלים בין מוקד שירות טלפוני ופרונטאלי

בחירה נכונה של מוקד שירות מחייבת השוואה בין האפשרויות השונות שעל הפרק. עבור בעלי עסקים למשל, הדבר החשוב ביותר הוא לתת עדיפות למוקד שירות טלפוני. למרות היתרונות של מוקד שירות פרונטאלי, הוא בדרך כלל דורש הרבה יותר משאבים וכוח אדם – אבל לא תמיד שווה את ההשקעה. חוץ מזה, מוקד טלפוני יכול להיות זמין וגמיש ואפשר להתאים אותו לצרכים של כל עסק בנפרד.

ההבדל העיקרי בין מוקד שירות הוא כאמור בעלויות. בשביל להפעיל מוקד פרונטאלי, יש צורך בהשכרת משרד ובהוצאות לא מבוטלות על שיפוץ, התאמה ושדרוג שלו על פי הצרכים של העסק ולפי המסר שאותו הוא רוצה לשדר לקהל הלקוחות. חוץ מזה, כמעט באף בית עסק אין מוקד פרונטאלי שפעיל מסביב לשעון – בעוד עם מוקד של שירות טלפוני זה הרבה יותר פשוט ואף מובן מאליו.

מוקד שירות במיקור חוץ

עוד הבדל בין מוקד שירות טלפוני לבין מוקד פרונטאלי בא לידי ביטוי ברלוונטיות של מיקור חוץ. בעלי עסקים רבים לא יודעים למשל שהם יכולים להבטיח שיהיה מענה טלפוני מקיף עבור הלקוחות שלהם בלי שהם יצטרכו לשלם על גיוס והכשרת כוח אדם – אלא רק בתמורה לתשלום. מטבע הדברים, שירות כזה במיקור חוץ לא אפשרי עם מוקד פרונטאלי.

מוקד שירות במיקור חוץ עולה בקנה אחד עם הצרכים של העסק כי הוא חוסך עבורו זמן והוצאות. כאשר בעלי עסקים משתמשים בשירות במודל של מיקור חוץ, הם יודעים מראש כמה כסף הם עומדים לשלם וכמה זה יעלה להם. חוץ מזה, במודל של מיקור חוץ בעלי עסקים לא צריכים לשלם על הכשרת כוח אדם עבור מוקד שירות ולא על המשרד עצמו.